hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان شرقی| افزایش 96 درصدی طول خطوط راه‌آهن آذربایجان

آذربایجان شرقی| افزایش 96 درصدی طول خطوط راه‌آهن آذربایجان

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: طول خطوط اصلی راه‌آهن این منطقه از 468 کیلومتر در سال 1357 با 96 درصد رشد به 720 کیلومتر افزایش پیداکرده است.

 شاپور ارصلانی اظهار داشت: راه‌آهن منطقه آذربایجان به دلیل امکان ارتباط با سایر کشورهای هم‌جوار از نقش و اهمیت بالایی در شبکه حمل‌ونقل ریلی کشور برخوردار است.

او ادامه داد: راه‌آهن آذربایجان ازیک‌طرف به‌عنوان پل ارتباطی، شبکه ریلی کشورمان را از طریق ترکیه به راه‌آهن اروپا و خاورمیانه و از طریق جمهوری خودمختار نخجوان به راه‌آهن کشورهای قفقاز و ماوراء قفقاز متصل کرده است.

ارصلانی گفت: راه‌آهن منطقه آذربایجان همچنین امکان ارتباط راه‌آهن کشورهای مزبور را از طریق کریدورهای ملی به کشورهای منطقه آسیای میانه، بنادر دریای خزر و خلیج‌فارس و دریای آزاد میسر می‌سازد.

واوی اظهار داشت: در سال گذشته حدود یک هزار و 86 تن بار و 2597 هزار نفر مسافر توسط شبکه ریلی استان جابجا شده است.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان تأکید کرد: انتظار می‌رود با تکمیل خط جدید راه‌آهن میانه- تبریز عملکرد این بخش افزایش قابل‌ملاحظه‌ای داشته باشد.

او افزود: طول خطوط تجاری و صنعتی راه‌آهن آذربایجان از 36.2 کیلومتر در سال 1357 به 81 کیلومتر در سال 1396 افزایش پیداکرده است که حاکی از 2.5 برابر شدن طول این خطوط نسبت به قبل از انقلاب است.

ارصلانی گفت: در این مدت تعداد لوکوموتیوها نیز از 21 رام به 25 رام افزایش‌یافته و در سال گذشته 651 کیلومتر از خطوط موجود بهسازی شده است.

او طول خطوط فرعی و داخل ایستگاه را قبل از انقلاب 183.755 کیلومتر عنوان کرد و گفت: این خطوط به 214.4 کیلومتر در سال گذشته افزایش‌یافته است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد